• 1403/02/24 - 09:13
  • تعداد بازدید : 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پایش و مراقبت از مراکز تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی توسط دامپزشکی شهرستان سلسله

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی شهرستان سلسله، اجرای طرح پایش و مراقبت از مراکز تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی استان در این شهرستان توسط دامپزشکی صورت پذیرفت.

رئیس دامپزشکی شهرستان سلسله با اعلام این خبر گفت: در این طرح ملی که با هدف شناسایی و ردیابی بیماریهای ویروسی در مراکز تکثیر و پرورش ماهی به مرحله اجرا در آمده است از مزارع تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی در شهرستان سلسله نمونه برداری به عمل آمده است.

دکتر مهرداد دولتشاه اضافه کردند که در این طرح از بچه ماهی های قزل آلا در وزن های متوسط زیر 50گرم نمونه برداری و برای انجام آزمایشات به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان لرستان ارسال شده  و از نظر  بیماریهای ویروسی همچون IPN  و IHN  و VHS مورد  رصد قرار می گیرند.

این مقام مسئول از آبزی پروران عزیز درخواست نمودند که اصول و ضوابط امنیت زیستی همچون: عدم جابجایی ماهیان بدون اخذ مجوز حمل و گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی و تهیه بچه ماهی، تخم چشم زده و غذای ماهیان پرورشی از طریق مراکز مجاز تحت نظر دامپزشکی و شیلات را رعایت نموده و هرگونه تلفات و موارد مشکوک در استخرهای خود را سریعا به دامپزشکی اطلاع دهند .

  • گروه خبری : سلسله,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 319293
کلمات کلیدی
ravabet پروانه

ravabet پروانه

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه